میکرونیدلینگ چیست؟ کاربرد، مزایا و عوارض آن

میکرونیدلینگ چیست؟ کاربرد، مزایا و عوارض
میکرونیدلینگ چیست؟ کاربرد، مزایا و عوارض آن را می خواهیم در این نوشته بررسی کنیم. داشتن پوستی زیبا و بدون ایراد یکی از اصلی ترین معیارهای زیبایی به حساب می آید. وجود لک، جوش، جای زخم، سوختگی و غیره سبب می شود تا پوست شما زیبایی و لطافت خود را از دست بدهد. این مشکلات علاوه بر تأثیر سوئی که بر زیبایی افراد دارند باعث از بین رفتن اعتماد به نفس و تمایل به انزوا و گوشه گیری از جمع نیز می شوند.
خوشبختانه این روزها روش های مختلفی برای رفع این مشکل ها به وجود آمده است و میکرونیدلینگ یکی از این روش های موثر و پر طرفدار است. اگر شما هم دوست دارید پوستی زیبا، سالم و بدون هیچ ایرادی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها مطالعه نمایید.

میکرونیدلینگ برای لک صورت

وجود لک روی پوست، زیبایی شما را تحت تأثیر قرار می دهد. معمولا از میکرونیدلینگ برای بر طرف کردن چین و چروک ها استفاده می شود اما می توانید از این روش برای برطرف کردن لک های روی پوست صورت نیز بهره ببرید. بررسی میکرونیدلینگ چیست؟ کاربرد، مزایا و عوارض آن برای شما به درستی روشن می کند که از این روش برای رفع چه مشکلاتی می توانید استفاده کنید.
در این روش لایه های مرده سطح پوست جدا شده و همین موضوع سبب ترمیم لایه های زیرین پوست می شود. سوزن های بسیار ریزی که با این دستگاه وارد پوست می شود کلاژن سازی را افزایش داده و به این ترتیب باعث جوانسازی پوست می شود. البته اگر می خواهید از این روش برای رفع لک صورت استفاده کنید باید بدانید که این درمان چند ماهی طول خواهد کشید.
بعد از انجام میکرونیدلینگ برای لک صورت حتما باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین باید رژیم غذایی درستی داشته باشید تا عوارضی مانند التهاب روی پوستتان ایجاد نشود. در ضمن اگر کک و مک روی صورتتان را دوست ندارید هم می توانید برای رفع آن از این روش استفاده کنید.
میکرونیدلینگ برای لک صورت

عوارض میکرونیدلینگ صورت

در بررسی موضوع میکرونیدلینگ چیست؟ کاربرد، مزایا و عوارض آن باید به عوارض این روش درمان اشاره شود تا شما قبل از درمان بتوانید انتخاب آگاهانه ای داشته باشید.
مهم ترین عارضه ای که ممکن است بعد از میکرونیدلینگ صورت ایجاد شود عفونت پوستی می باشد. معمولا علت عفونت بعد از میکرونیدلینگ صورت، ضد عفونی نبودن سوزن ها و یا تمیز نبودن صورت است.
یکی دیگر از عوارض میکرونیدلینگ صورت خراشیدگی پوست است. البته میزان بروز این مشکل به مهارت فردی که با دستگاه کار می کند و مناسب بودن سوزن نیز بستگی دارد. قرمز شدن پوست نیز مشکل دیگری است که ممکن است بین چند ساعت تا چند روز طول بکشد. روی برخی از پوست های حساس نیز ممکن است باعث ایجاد لک شود.

انواع میکرونیدلینگ

تا اینجا به بررسی میکرونیدلینگ چیست؟ کاربرد، مزایا و عوارض آن پرداختیم و حالا می خواهیم انواع میکرونیدلینگ را معرفی کنیم. میکرونیدلینگ با روش ها و دستگاه های مختلفی انجام می شود. از جمله دستگاه هایی که معمولا برای انجام میکرونیدلینگ مورد استفاده قرار می گیرند می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :
دستگاه intracel fractional rf
دستگاه درمارولر
دستگاه رادیویی
دستگاه درماپن
دستگاه LED
دستگاه درمااستامپ
در این میان ما تصمیم داریم تا یکی از بهترین دستگاه ها یعنی intracel fractional rf را معرفی کرده و به بیان مزایای فیشال و میکرونیدلینگ با دستگاه intracel fractional rf بپردازیم.

فیشال و میکرونیدلینگ با دستگاه intracel fractional RF

دستگاه اینتراسل با استفاده از تکنولوژی رادیو فرکوئنسی(RF) موجب تحریک کلاژن و الاستین شده و به این ترتیب کلاژن سازی پوست افزایش یافته و پوست شما صاف و سفت می شود. این تکنولوژی در تمامی پوست ها تأثیرگذار است و می تواند حتی بعد از یک جلسه قوام خوبی در پوست ایجاد کند.
یکی از مزیت های این دستگاه این است که از هیچ اشعه ای استفاده نمی کند و نیازی نیست تا شما نگران خطرات اشعه ها باشید. در واقع این دستگاه تنها با ایجاد حرارت سبب جوانسازی پوست می شود. این دستگاه از لایه های سطحی پوست شما محافظت کرده و لایه های زیرین را نیز ترمیم می کند.
دستگاه اینتراسل کمترین میزان تورم و التهاب را ایجاد می کند و نتیجه آن را نسبت به دستگاه ها و روش های دیگر خیلی سریع تر می توانید مشاهده کنید. تعداد جلسات مورد نیاز با این دستگاه با توجه به نوع و میزان مشکل و نوع پوست بین 3 تا 8 جلسه متغیر است.
انواع میکرونیدلینگ

کاربرد های میکرونیدلینگ چیست؟

کاربرد های میکرونیدلینگ بسیار زیاد و متنوع اند. از جمله این کاربردها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. درمان مشکلات مربوط به رنگدانه های پوستی که سبب رفع تیرگی های پوست می شود.
  2. افزایش ویتامین رسانی به پوست که با استفاده از سرم های مغذی پوست بعد از ایجاد سوراخ هایی که توسط سوزن های دستگاه ایجاد شدند انجام می شود.
  3. کاهش چروک پوست صورت که معمولا به خاطر افزایش سن یا خشکی بیش از حد پوست ایجاد شده اند. در این روش با افزایش کلاژن سازی چروک ها از بین می روند.
  4. کمک به درمان آلوپسی که سبب توقف ریزش مو و رشد موهای جدید می شود.
  5. درمان ترک های پوستی که به خاطر بارداری یا تغییرات زیاد وزن ایجاد شده اند.
  6. درمان زخم و جای زخم با افزایش کلاژن سازی
  7. درمان جوش و جای جوش و روشن و شفاف ساختن پوست
  8. درمان ترک های پوستی
  9. جوانسازی پوست که با رفع چین و چروک ها و افزایش سفتی و قوام پوست ایجاد می شود.
  10. درمان ریزش مو
  11. تقویت مو
کاربرد های میکرونیدلینگ چیست؟
بررسی موضوع میکرونیدلینگ چیست؟ کاربرد، مزایا و عوارض آن به شما کمک می کند تا بتوانید مناسب ترین روش و دستگاه را برای رفع مشکلات پوست و موی خود انتخاب کنید. برخی از مهم ترین مزایای فیشال و میکرونیدلینگ عبارتند از:
رفع چین و چروک های ظریف
ترمیم جای سوختگی و زخم
رفع ترک های روی پوست
افزایش تولید کلاژن و الاستین
این روش برای تمامی پوست ها در هر طیف رنگی قابل انجام است. همچنین در تمامی قسمت های صورت می توان از این دستگاه استفاده کرد و نتایج مثبت آن را در کمترین زمان دید. هزینه این روش در قیاس با روش های دیگر مناسب می باشد.
مزایا فیشال و میکرونیدلینگ چیست؟

عوارض میکرونیدلینگ چیست؟

بعد از انجام میکرونیدلینگ احتمال ایجاد قرمزی و تورم زیاد است. این مشکلات ممکن است چند ساعت تا چند روز وجود داشته باشند. احتمال بروز آلرژی نیز برای افرادی که پوست آن ها به فلزات حساس است وجود دارد. پیگمانتاسیون نیز یکی دیگر از عوارض میکرونیدلینگ است که اگر بعد از انجام این کار در معرض نور خورشید قرار بگیرید ممکن است ایجاد شود و سبب تیره شدن پوست شما شود. برخی دیگر از عوارض میکرونیدلینگ که ممکن است پیش بیایند عبارتند از:
کبود شدن
ایجاد تبخال
جوش زدن
التهاب موقت
سوزش و خارش
عوارض میکرونیدلینگ چیست؟

نتیجه گیری میکرونیدلینگ چیست؟

در این نوشته به بررسی موضوع میکرونیدلینگ چیست؟ کاربرد، مزایا و عوارض آن پرداختیم. همان طور که اشاره کردیم این روش برای جوانسازی پوست بسیار نتیجه بخش است و می تواند بسیاری از مشکلات پوستی مانند جای زخم، جوش، آکنه، سوختگی و غیره را برطرف کند.
میکرونیدلینگ با روش ها و دستگاه های مختلفی انجام می شود. بررسی نوع و نیاز پوست شما توسط متخصص با تجربه در این زمینه می تواند به انتخاب مناسب ترین دستگاه کمک کند. در این نوشته تعدادی از دستگاه هایی که برای انجام میکرونیدلینگ استفاده می شوند را نام بردیم و به طور کامل به سوال دستگاه intracel fractional rf چیست؟ پاسخ دادیم.
hossein qorbani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *