هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی

هایفوتراپی چیست؟

هایفوی صورت از به روزترین روش های نوآورانه برای ازبین بردن چین و چروک صورت و نواحی دیگراست.این روش کاملا بدون درد و غیرتهاجمی بوده که اثرات آن تا دو سال باقی می‌ماند و سازگار با پوست، ایمن و مؤثر است. HIFU مخفف اولتراسوند متمرکز با شدت بالا است و بیشتر به‌عنوان روش بدون جراحی برای لیفت صورت شناخته می‌شود. لیفت صورت با هایفو، دارای قابلیت‌های مختلفی است که شامل لیفت صورت و ابرو، سفت کردن بافت همبند و حتی درمان سلولیت می‌شود.
روش HIFU شامل امواج فراصوت بسیار متمرکز است که به عمق پوست نفوذ می‌کند و تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند. ۲۰ درصد از نتیجه بلافاصله پس از درمان قابل‌مشاهده است، اما نتیجه کامل درمان‌هایفو ۳ تا ۶ ماه بعد نشان داده می‌شود.
IMG 9528 scaled
این روش همانند دیگر روش های جوانسازی و رفع چین و چروک پوست مثل کربوکسی تراپی برای کلیه افرادی مناسب است که پس از سی سالگی پوستشان شروع به شل شدن می کند؛ به طوریکه مشهود و قابل مشاهده باشد. حتی عزیزانی که تمایل به لیفت ابرو یا صورت دارند میتوانند از این روش بهرهمند شوند.
هایفوتراپی برای تمامی افراد در بازی سنی 30 تا 75 سال هستند، با هدف کاهش عمق چین و چروکها و جلوگیری از شل شدن پوست قابل انجام است.

معرفی هایفواولتراسل کیو پلاس

IMG 9533 scaled
عمل کرد این دستگاه تقریبا 3 برابر دیگر روش هاست و کاملا بدونه درد خواهد بود.درمان چین و چروک، سفت تر کردن و لیفت بافت صورت، کاهش سلولهای چربی به ویژه در ناحیه غبغب، کمک به زاویه سازی یا کانتورینگ پوست صورت و بدن از ویژگی های این دستگاه می باشد.
عزیزانی که مایل به جوان سازی و کانتورینگ بدن و صورت خود بدون استفاده از تزریقات و عمل های جراحی هستند و راغبند از روش های غیرتهاجمی استفاده کنند و به طور طبیعی صورت و بدنی شاداب و جوان داشته باشند میتوانند با کلیک روی گزینه‌ی زیر نوبت خود را ثبت کنند.

مراحل هایوتراپی در کلینیک مهوین

مزایای دستگاه هایفو اولتراسل کیو پلاس

  1. بستن منافذ باز پوست
  2. روشن‌سازی و بهبود بافت پوست
  3. بهبود چین و چروک و سفت شدن پوست
  4. لیفت صورت و گردن
  5. سریع ترین هایفوی دنیا
  6. ازبین بردن غبغب

موارد منع هایفو

خانم های باردار یا شیرده :
تکنولوژی هایفو عمق نفوذ بسیار کمی دارد و برای مادرباردار و جنین بی ضرر است اما هنوز هیچ تحقیق طولانی مدتی بر اثرات هایفو بر مادر باردار و جنین اثباتی بر ایمن بودن یا مضر بودن آن نکرده و برای احتیاط توصیه می­شود که مادران باردار استفاده از هایفو را تا بعد از پایان بارداری به تعویق بیاندازند.
ایمپلنت‌های دائمی پوستی
صورت دارای کاشت طلا(پرکننده داخلی):
همانطور که چند خط قبل نیز ذکر کردیم هایفو با آسیب­های بسیار جزئی کنترل شده به بهتر شدن چین و چروک­های پوستی کمک می­کند و در موارد ایمپلنت دائم یا کاشت طلا ممکن است که هایفو به این امپلنت­ها آسیب بزند و باعث آسیب به پوست اطراف آن نیز شود.
مصرف داروهای رقیق کننده خون:
بعد از بسیاری از مشکلات قلبی یا مشکلات لخته خون و موارد مشابه آن استفاده از داروهاییکه مانع از لخته شدن خون شود بسیار حائز اهمیت است. اما این داروهادر مواردی که آسیب به بدن وارد شود احتمال خون ریزی را بیشتر می­کند و به همین دلیل تا زمانی که پزشک تایید نکرده باشد یا دوره درمانی داروها تمام نشده باشد بهتر است که از هایفو را روی پوست خود امتحان نکنید.
درمان آنتی ترومبوس، با داروهای رقیق کننده خون (ترومبوس):
موقعیتی که یک لخته در داخل عروق سالم تحت شرایطی خاص ایجاد شود که می‌تواند مانع جریان خون شود. اگر این لخته یا تکه‌ای از آن در بدن شروع به حرکت کند به آن آمبولی گفته می شود)
بیماری فعال سیستماتیک یا پوستی که نیاز به مراقبت دارند:
در توضیح این مورد می­شود بسیار ساده یک مثال سرما خوردگی را زد که یک بیماری سیستمیک بدن است. نه فقط مشکلات عفونی بلکه مشکلات خود ایمنی یا هر بیماری دیگری که بدن فرد را به طور سیستمیک درگیر کند بهتر است تا بعد از درمان یا کنترل آن هایفو انجام نشود.در توضیح بیماری­های خود ایمنی توجه به این نکته بسیار مهم است که به طور کلی نور باعث شعله ور شدن بیماری می­شود و شدت بیماری­های خود ایمنی را افزایش می­دهد.
خونریزی یا زخم جراحی نشده(فرد دارای زخم پوستی):
پوستی که در حال خونریزی است یا به طور کلی زمانی که فرد از نظر همودینامیک stable نیست می­تواند خطر باعث افزایش ریسک آسیب­های ناشی از هایفو شود.
آکنه شدید کیستیک:
به طور کلی هر ضایعه پوستی که می­تواند یا پوست را آسیب­ پذیرتر کند. به همین دلیل توصیه می­شود با مصرف قرص­ها و آنتی­بیوتیک­های موضعی و سایر درمان­های آکنه یا هر ضایعه پوستی دیگر به کاهش ریسک عوارض هایفو کمک کنید.
استنت های فلزی در صورت یا گردن (ایمپلنت های دندان) :
وجود استنت‌های فلزی در بدن فرد زیباجو باعث ایجاد درد شدید شده که با تمهیداتی نظیر حائل گذاشتن مثل پد بین استنت فلزی و صورت فرد در موارد خاص قابل اجرا می باشد.
استفاده از ضربان ساز‌ها:بیمارانی که از ضربانسازها یا سایر دستگاه ­های الکترونیکی مشابه در داخل بدن استفاده می کنند مثل بیماران قلبی از جمله کسانی هستند که نباید هایفو انجام دهند.

افرادی که شیمی درمانی کرده ­اند:امواج هایفو می تواند برای این افراد خطرناک باشد پس بهتر است قبل از هایفو با یک پزشک متخصص مشورت کنند.

پوست خیلی خشک :

افرادی که پوستشان خشک است از سه روز قبل از درمان با هایفو از مرطوب کننده استفاده کنند.

مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی (کورتیکواستروئیدها):

داروهای سرکوب کننده ایمنی داروهایی هستند که امروزه برای درمان بسیاری از بیماری­ها خصوصا داروهای خود ایمنی به کار می­روند. مثل تمام داروهای دیگر این دسته دارویی نیز علاوه بر خواص عوارضی نیز دارد. به همین خاطر توصیه می­شود کسانی که داروهای کورتیکواستروئید مصرف می­کنند تا بعد از پایان دوره درمانی خود از هایفو استفاده نکنند.

افراد دارای دیابت:

دیابت در دراز مدت باعث آسیب به رگ‌­های کوچک (میکرووسکولار) می­شود. تکنولوژی هایفو با آسیب­های کنترل شده به پوست به بهتر شدن آن کمک می­کند اما اگر رگ­ها خود آسیب دیده باشند می­تواند باعث کبودی پوست شود.

کم کار بودن تیروئید :

تیروئید یکی از اصلی­‌ترین ارگان‌­های بدن است که با تولید هورمون‌­ها به متابولیسم بدن کمک می­کند. از آنجایی که عدم تعادل هورمون‌­­های تیروئیدی باعث آسیب­های مثل خشکی پوست می­شود در نتیجه در این موارد توصیه می­شود بعد از درمان دارویی هایپوتیروئیدی به فکر استفاده از تکنولوژی هایفو باشیم.

تزریق بوتاکس یا ژل(در ناحیه های مختلف صورت به جز لب ها) :

هایفو با تحریک عضلات و لایه درم پوست به صاف شدن و پر شدن چروک کمک می­کند اگر ما از پیش با استفاده از بوتاکس عضلات را فلج کرده باشیم شاید آن پاسخ دلخواه و مطلوب خود را نتوانیم دریافت کنیم. البته این موارد هرکدام طول اثر خاص خود را دارد و به عنوان مثال در بوتاکس بعد از چند ماه (سه ماه) می­توان از هایفو استفاده کرد.

عمل لیزر یا IPL در یک ماه گذشته
IMG 9529 scaled

مزایای هایفوتراپی

همانطور که به صورت پراکنده در بخش های قبلی گفتیم، مزایای هایفوتراپی بیشتر از عوارض آن است. با افزایش سن، پوست صورت دچار افتادگی می شود، روش های جراحی فراوانی برای درمان آن وجود دارد اما با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های مخصوص هایفو می توانند با تولید امواج و نفوذ آن به لایه های عمیق پوستی، بدون درد و خونریزی، درمان جوانسازی پوست را انجام دهند.
امکان لیفت و سفت کردن پوست صورت یکی دیگر از مزیت های هایفوتراپی است؛ همچنین برای کسانی که غبغب بزرگ یا افتاده ای دارند، این روش جوانسازی بسیار مناسب است. لازم به ذکر است برای صاف و محکم شدن دکلته نیز می توانید این روش درمانی را جایگزین پروتز و لیفت سینه کنید.
IMG 9538 scaled

کلام آخر

ماندگاری هایفوتراپی حداکثر 2 سال است که البته افزایش میزان ماندگاری به دستگاه مورد استفاده و تکنسین یا پزشک بستگی دارد. هرچقدر تجهیزات مورد استفاده جدیدتر و البته مهارت پزشک بیشتر باشد میزان ماندگاری هم بالاتر خواهد بود. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر ماندگاری، افزایش سن است که باعث افتادگی پوست می شود؛ این بدان معناست که اگر در سنین پایین از این روش درمانی استفاده کنید، احتمالا با افزایش سن دچار افتادگی پوست می شوید.
در صورتی که میزان ماندگاری برای شما اهمیت بالایی دارد در جلسه اول و پیش از شروع درمان از تکنسین خود اطلاعات لازم را بدست آورید. در صورت نیاز میتوانید با کلیک روی گزینه‌ی زیر نوبت خود را ثبت کنید.
hossein qorbani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *