لیزر موهای زائد همیشه مورد توجه همه افراد بدون توجه به جنسیت شان بوده است.اما اینجا سوالی پیش می‌آید آیا لیزر موهای زائد برای بدن ضرر دارد ؟

فهرست مطالب

لیزر سرد کوترا

آیا لیزر عوارض دارد؟

با پیشرفت علم عوارض هر عمل زیبایی کم و کمتر میشود که همین باعث شده تا لیزر موهای زائد کمترین عارضه را داشته باشد.

اما در موارد خیلی نادر برای بعضی از افراد مشکلات جزئی به وجود آمده است که به آن اشاره میکنیم.ولی قبل از آن بگزارید شما را با فرایند ازبین رفتن موهای زائد آشنا کنم:

پرتوهای لیزر بعد از گذشتن از لایه ی روی پوست به لایه ی زیرین که درم نام دارد میرسند،پیاز مو در این لایه قرار دارد و هدف اصلی لیزر همین لایه است.

هردوی این لایه ها دارای ملانین هستند و به همین خاطر پرتوهای لیزر کمی نیز روی لایه اول تاثیر میگزارد که همین باعث عارضه میشود.

ضررهای لیزر موهای زائد روی بدن

پوسته پوسته شدن

در برخی موارد دیده میشود که کلاینت بعداز انجام چند جلسه لیزر شاهد پوسته پوسته شدن در ناحیه ی لیزر شده میشود.اگر پوسته پوسته شدن آن ناحیه زیاد طول بکشد و خیلی شدید باشد منجر به زخم هایی میشود که کاملا سطحی بوده و هیچ خطری ندارد.

پوسته پوسته شدن به علت کاهش رطوبت پوست بوده و اگر با این مورد مواجه شدید فقط کافیه آن ناحیه را با کرم آبرسان ماساژ دهید و از خشک شدن پوست جلوگیری کنید.

قرمز شدن پوست

پوست شما بعد از انجام لیزر مانند همه اپیلاسیون ها وشیو کردن ها قرمز میشود که کاملا طبیعی بوده و جای هیچ نگرانی نیست.ممکن است که این عارضه باکمی درد و التهاب نیز همراه باشد و همه ی این ها واکنش های طبیعی بدن به لیزر است.قرمز شدن هیچ راه پیشگیری ندارد و برای همه اتفاق می افتد.

تغییر رنگ پوست

تغییرات رنگ پوست از دیگر عوارض لیزر موهای زائد است و بیشتر در افرادی با پوست روشن پدیدار میشود که پوست ناحیه ی لیزر شده تیره تر از رنگ بدن میشود.

هایپوپیگمنتیشن

کاهش رنگدانه‌ها یا همان روشن‌تر شدن رنگ پوست را هایپوپیگمنتیشن می‌گویند. این عارضه معمولاً گذرا و موقت است؛ ولی می‌تواند برای متقاضی آزاردهنده باشد. علت بروز این عارضه نامعلوم است و اثر آن می‌تواند تا چند ماه ماندگار شود.

دوری از قرار دادن محل تحت درمان در زیر نور مستقیم خورشید و همچنین استفاده از کرم‌های ضد آفتاب به مدت ۶ هفته پیش و پس از لیزر موهای زائد در کاهش احتمال بروز این عارضه موثر است. استفاده از دستگاه لیزر با طول موج مناسب، زمان تابش کوتاه و همچنین استفاده‌ی صحیح از تکنیک‌های خنک‌سازی می‌توانند باعث پیشگیری از روشن شدن رنگ پوست یا هایپوپیگمنتیشن شوند.

سوختگی و تاول

جدی ترین عارضه ی لیزر موهای زائد سوختگی و تاول است و علت پدید آمدن آن بی احتیاطی در انجام عملیات لیزر و همچنین بی کیفییت بودن دستگاه لیزر آن مرکز است.ما در کلینیک مهوین با متخصص ترین افراد و به روزترین دستگاه ها در انتظار شما عزیزان هستیم.

عملکرد لیزر موهای زائد

آسیب های چشمی

به دلیل اشعه قدرتمند لیزر زمانی که در معرض آن هستید مخصوصا در لیزر نواحی اطراف صورت ممکن است این عارضه پیش آید که با عینک های مخصوص که به کلاینت داده میشود کاملا در امان خواهد بود.

کلام آخر

همه ی این عوارض که به آنها اشاره شد به دلیل متخصص نبودن فردی است که عملیات لیزر کردن را انجام میدهد یا به دلیل قدیمی بودن دستگاه لیزر آن کلینیک است.در کلینیک زیبایی مهوین ما با به روزترین دستگاه ها و متخصص ترین افراد در تلاشیم محیطی استاندارد برای شما زیبا جویان گرامی فراهم کنیم.

شما لایق زیبایی هستید.

‫8 نظر

  • 4d0e6fc304fb2a01bcebdbcb015bf9fb hossein qorbani گفت:

    سلام

  • eb899c205c59f97dd4f7421139c901a2 علی گفت:

    آیا لیزر درد داره؟؟

  • fc42ece052c83f5667d68a5c4ddf461d محمد کافی گفت:

    سلام ببخشیدمیشه بگید هزینه هر جلسه لیزر چقدر هستش؟

  • b8754b98f3fae3d28d7eb149e55d66f9 علیرضا مهدوی گفت:

    بهترین روش برای از بین رفتن موهای زائد به نظرم همینه چون دیگه کاملا از بین میره و دیگه رشد نمیکنه

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *