کدام ماساژ مناسب شماست؟آشنایی با انواع ماساژ

اتاق ماساژ کلینیک مهوین

انواع ماساژ

زندگی امروزه با تنش ها و درگیری های فکری بسیاری همراه است که انسان را درگیر خود کرده.یکی از بهترین راه ها برای آرامش و رها شدن از خستگی روزانه ماساژ است.
از مزایای ماساژ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

رفع دردهای یکجانشینی
اتامینوفن طبیعی
بازکردن عضلات به هم گره خورده
بالا رفتن تمرکز
کاهش درد زایمان
ضد افسردگی
با نشاط شدن بدن
بالا بردن قدرت سیستم دفاعی بدن
بهبود گردش خون
ریلکس شدن بدن
تسکین دردهای زنانه
کمک به بهبود زخم ها
کار و فعالیت زیاد، استرس، بی‌خوابی، فشارهای عصبی و غیره در طول روز سبب ایجاد خستگی جسمی و روحی در افراد می‌شود. یکی از بهترین روش‌های رهایی از این تنش‌ها، ماساژ درمانی است. انجام ماساژ بر روی بدن باعث رفع خستگی و انقباض عضلانی می‌شود. اگر شما هم علاقمند به ماساژ درمانی هستید احتمالا با سؤالاتی روبرو شده‌اید، انواع ماساژ درمانی چیست؟ ماساژ درمانی چه فوایدی دارد؟ برای چه بیماری‌ها و مشکلاتی می‌توانیم از ماساژ درمانی استفاده کنیم؟ در این مطلب به این سؤالات پاسخ می‌دهیم.

ماساژ سوئدی

از ملایم ترین ماساژ های امروزی میتوان به ماساژ سوئدی اشاره کرد.این ماساژ کل بدن را درگیر میکند و برای کسانی که برای اولین بار است که میخواند از ماساژ استفاده کنند پیشنهاد میشود.این ماساژ1الی1/5ساعت طول میکشد.
از دیگر فواید آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

افرادی که به شدت حساس به لمس هستند
کسانی که تنش دارند
ورزشکارها
کسانی که ساعت ها یکجا می شینند
عضلات آن ها منقبض شده
برای ماساژ دیدن جدید هستند

اگر دوست دارید در طول ماساژ ریلکسیشن داشته باشید و استراحت کنید ماساژ سوئدی انتخاب خوبی است.
این ماساژ برای موارد زیر کاربرد دارد:
جابه‌جا کردن لخته از مسیر قلب
گره های عضلانی
لرزاندن و ضربه زدن
حرکات دایره ای عمیق
وسایل ماساژ

ماساژ سنگ داغ

ابزار اصلی این ماساژ سنگ داغ است که با استفاده از آن ماساژور تنش عضلانی،درگیری عضلات و همچنین درد مراجعه کننده را برطرف میکند.شدت این ماساژ مانند ماساژ سوئدی است با این تفاوت که علاوه بر ماساژور سنگ ها نیز به ریلکسیشن کمک میکنند.این ماساژ 1الی1/5ساعت به طول می‌انجامد.

فواید ماساژ سنگ داغ:

بهبود جریان خون
ازبین رفتن درد عضلات
ازبین رفتن استرس
کاهش گرفتگی بدن
ریلکس شدن
حوله های ماساژ کلینیک مهوین

ماساژ تایلندی

این نوع یکی از قدیمی‌ترین تکنیک‌های ماساژدر دنیا محسوب می‌شود و بالغ بر 2500 سال قدمت دارد.این ماساژ برای افرادی که به ماساژ فعال تری نیاز دارند مناسب تر است.این ماساژ با هدف کشش عمیق بدن ابداع شده و گاهی به عنوان یوگای کمکی هم شناخته می‌شود. از فواید ماساژ تایلندی می‌توان به بهبود جریان خون در بدن، افزایش انعطاف‌پذیری و بهبود سطح انرژی اشاره کرد. بسیاری از افراد برای بهبود کمردرد، مشکلات تعادل و رفع میگرن از این روش کمک می‌گیرند.این ماساژ نیز بین1الی1/5ساعت ادامه پیدامیکند.

فواید ماساژ تایلندی:

بالا رفتن سطح انرژی
بهبود جریان خون
رفع خستگی
بهبود انعتاق بدن
لوازم های ماساژ

ماساژ نقطه‌ای

ماساژ نقطه ای برای افرادی که دچار صدمات، درد مزمن یا یک مسئله خاص یا شرایط خاص هستند مناسب است.گاهی اوقات مناطق سفت شده در بافتهای عضلانی، به عنوان نقاط تحریک شده شناخته می شوند، و می توانند درد را در قسمت های دیگر بدن ایجاد کنند.با تمرکز بر رها سازی این نقاط، این نوع ماساژ می تواند درد را کاهش دهد. ماساژ نقطه ای با استفاده از ضربات گسترده ملایم و آرام همراه با فشار قوی تر و عمیق تر انجام می شود.این ماساژ شامل کار بر روی تمام بدن شما می شود، هرچند ماساژور شما در قسمت های خاصی از بدن شما تمرکز می کند که باید رها سازی شوند. شما می توانید از لباس های سبک وزن برای ماساژ استفاده کنید یا به طور کامل لباسهایتان را درآورید.مدت زمان این ماساژ1الی1/5ساعت است.
اتاق ماساژ کلینیک مهوین

ماساژ رفلکسولوژی

این ماساژ بهترین برای افرادی است که به دنبال بازگردانی انرژی خود هستند و از خستگی بسیاری رنج میبرند.نقاط درگیر در این ماساژ بسیار محدود است و برای اکثر افراد دل نشین است.در این متد فقط دستها پاها و گوش ها درگیر میشوند.این ماساژ زمان کمی از شما میگیرد و فقط0/5الی1ساعت طول میکشد.

ماساژ لنفاوی

ماساژ لنفاوی نوعی مخصوص از ماساژ است که به بدن کمک می‌کند تا سموم و مواد زائد را دفع کند. این روش با تکنیکی خاص روی لنف‌ها به بهبود عملکرد سیستم لنفاوی کمک می‌کند و نقش مهمی در سلامتی بدن دارد.

ماساژ شیاتسو

ماساژ شیاتسو یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین انواع ماساژ است که در زبان ژاپنی به ماساژ با فشار انگشت ترجمه می‌شود. هدف از ماساژ شیاتسو اعمال فشار بر نقاط خاصی از بدن است. از فواید آن می‌توان به کاهش درد، شل کردن عضلات و بهبود انقباضات عضلانی اشاره کرد. این ماساژ برای رفع ناراحتی‌های ناشی از کمردرد، وضعیت بد بدنی، کاهش جریان خون در بدن، اختلالات خواب و اضطراب بسیار مفید است.
لوازم های ماساژ

ماساژ بافت های عمیق

ماساژ بافت‌های عمیق برخلاف تصور افراد، اصلا دردناک نیستند و می‌توانند نقش مهمی در بهبود دردهای ناشی از گره‌های عضلانی و گرفتگی آن‌ها بازی کنند. این روش در مواردی مانند درد یا جراحت، عدم تعادل در عضلات، سفتی و دردهای مزمن بسیار کمک کننده است.این ماساژ1ساعت به طول می انجامد.
hossein qorbani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *